Easter ?

Tydligen så var det påsk nu i helgen, något som jag nästan missade då ingen verkade bry sig om det. I Sverige är väl påsk ändå en rätt stor högtid? Jag vet i alla fall att min mamma pyntar som en galning med kyckligar och grejer i vårat hus när det närmar sig påsk. I kyrkan handlar alla tal om påsken och under några veckors tid sjunger man de två stackars påskspalmerna om och om igen. Men här minsan, var det ingen som varken, pyntade, sjöng eller talade om påsken. Vi hade dock påskmiddag på söndagen, men jag tycker faktiskt inte att kassler får mig att komma i så mycket mer påskstämmning.

Både fredag och lördag kväll var det Culture Night som gällde. Har aldrig sett så mycket folk på läktarna i CAC (Cannon Activity Center). Något som gjorde mig riktigt förvirrad då alla framträdanden sög! Jag har aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv som jag hade när jag satt och kollade på det där. Som ni kanske förstår så är Culture Night en afton där massa folk framför sånger och danser från sin egen kultur. Ganska intressant kanske ni tänker, men nej, dåligt och tråkigt var vad det var. Nästa gång ska jag och Lina ställa upp och äga sönder alla med ett Luciatåg eller nått.

På lördagen åkte vi med min nya bil (iihh) till nått ställe för att köpa klänningar till Winter Ball som hålls nästa vecka. Vi hittade inga klänningar men köpte massa annat istället. Så himla kul! :D Tjejen i kassan på Macy's frågade om jag hade min pojkväns creditkort eller vad det var frågan om. Nej, sa jag, jag har mitt eget :D  

På söndagen var vi som sagt på påskmiddag med våra nyaste tjejkompisar hemma hos lite off campus-folk. Jag tyckte inte om maten, såklart, men det var trevligt i alla fall. Efter middagen var planen att åka in till stan för att kolla på Flow Rider, snubben som sjunger "Apple bottom Jeans" låten. Efter att ha virrat runt i stan i 2 timmar (jag skojjar typ inte ens nästan) så kom vi fram till stället och fick veta att han skulle gå på scen kl 1 på natten! No way att vi orkade stanna tills dess, så vi käkade lite nattmat på nått skabbigt ställe och sedan körde vi hem igen. Skönt att Lina körde och att jag kunde kolla på film i baksätet :D

image204
Man blir hungrig av att spendera pengar. Vi at ons specialitet - Acai Bowl, En skal med frukt, bar, musli och smothie

image205
Pask middagen - Lina, Aron, Jag och Jessie

image206

image207
Jag och Mike kollar pa film medan Lina kor vilse, hoho. Mike ar foresten ingen snubbe vi gillar, han ar asjobbig.

image208
Gissa vilken film ? Ledtrad: Den utspelar sig i samma stad dar jag bor :D

image209
Besvikna utanfor konserten

image210
Nattpannkaka, mums!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Sota Linnea!
Blir riktigt glad av att lasa pa din blogg!
Haha.. Jag skulle gora "the cup game" har om dagen men kom inte riktigt underfund med alla rorelserna. Blev lite besviken och lamnade det hadan. Nu har jag dock en prima beskrivning att folja sa det ar bara att ta tag i det hela. Tack!

Sjalv sitter man for tillfallet i varmen pa Bali och njuter av de snygga surfmagarna har..

Ena riktiga resor vi ar pa! Men Gotland kommer alltid vara regniga och folktomma Gotland.

Dansa pa!!!
/Sego

2008-03-29 @ 17:58:53
Postat av: Anonym

How random is that??? I know Jessie Leininger.
I am actually REALLY good friends with her older sister Lise.
Tell her Sasha said hi!!

2008-04-07 @ 19:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0