This is the end

Jaha. Då var den här. Sista dagen på jobbet. Som jag tidigare skrev så trivs jag mycket bra här på Södertörn. Och nu, lagom till att jag ska sluta, så börjar jag verkligen känna mig hemma. Tiden här har varit rolig, intressant och lärorik, samtidigt som den också ibland har varit långtråkig, jobbig och irriterande. Eftersom alla de jag har arbetat med är ungefär dubbelt så gamla som mig så har jag framförallt lärt mig mycket om vuxna människor. Jag har kommit på att jag verkligen fascineras (både på ont och gott) av dem. Jag tänkte lista några av det saker som jag har lärt mig om just vuxna.


- De är otroligt bildade och kan mycket om allt
- De har levt längre och det vet faktiskt bättre bara därför
- De kan inte gå i högklackat
- Man kan faktiskt fråga en vuxen vad han eller hon har gjort i helgen
- De skvallrar och snackar skit om andra minst lika mycket som mina tjejkompisar
- De har läst alla böcker som finns

- Den kan historien väldigt bra, jag trodde inte att någon faktiskt kom ihåg sådant som man får lära sig på historia lektioner
- De använder det svenska språket på en helt annan nivå
- Och därför blir det extra intressant att lyssna när det berättar saker
- De har dessutom massor med historier att berätta
- Fast de har riktigt dålig humor
- Och de snor andras skämt

- Och drar dem längre än Elin och Carro så att de spårar ut
- Det absolut coolaste med  vuxna är dock deras kunskap. Kunskap är ju makt!


Om någon av mina kära kollegor skulle få för sig att läsa min blogg så hoppas jag att ingen tar illa upp av detta. Detta gäller förståss inte alla och ni får ta det med en nypa salt. Ni har alla varit väldigt snälla och trevliga att vara med. Jag är väldigt glad att jag fick arbeta tillsammans med er även om jag inte har gjort mycket vettigt. Tack för den här tiden!


Kommentarer
Postat av: Marcus

Hmm jag tror inte jag kommer vilja följa det här.. Ångesten blir ju sig rätt påmind haha.. framåt våren kanske :D

2007-12-25 @ 00:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0