Larvigt äckligt

Hungrig som aldrig förr sprang jag ner till café Arom på Södertörns Högskolas fjärde våning. Jag hade redan tidigt på morgonen bestämt mig för att jag skulle äta en nachotalrik så jag beställde en sådan för att ta med. Sedan skyndade jag mig upp till fikarummet igen för att hinna äta samtidigt som mina kollegor. Jag dukade upp min nachotalrik på bordet och gjorde mig redo för första tuggan. Just när jag förde gaffeln mot munnen upptäckte jag att det var något som rörde sig i maten. Det var visst en söt liten larv som hade sitt bo i min sallad. Panik!  

image22

Jag är inte så känslig när det gäller smuts i maten. Jag hade utan problem kunnat äta upp nachotalrik efter att jag hade avlägsnat larven därifrån. Där emot så älskar jag att bråka med folk, så jag tog tillfället i akt och sprang ner till våning fyra för att skälla ut dem ordentligt. De var såå väldigt hemskt ledsna förståss och frågade om jag ville ha något annat. Jag sa att jag ville ha en ny lunch och pengarna tillbaka. Men det gick tydligen inte för sig. Jag fick bara välja en sak, inte båda. Alltså hur kasst är inte det?! Det ligger en LARV i min sallad och de kan inte ens bjuda mig på en gratis lunch? Om det hade varit i USA hade jag fått gratis lunch i ett helt år! Och det enda de kunde bjuda på här var lite extra sallad på min nya tallrik! Lite extra larver. Nej, detta kommer de få ångra. Jag tror nog att Mitt i Huddinge är intresserade av att få höra min lilla story...


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag måste iaf säga att larven ser väldigt söt ut! och ren för den delen. Men HELT rätt att klaga. Och vi borde slå ner dom på matstället. Vad i HELA VÄRLDEN? EN gratis lunch? Kom igen.

2007-12-14 @ 16:39:13
Postat av: j o s H

Hahahaha! Shit! Vilken idyllisk och graciös larv som hamna på tallriken din! Behöll du den? Ja menar, det känns som att det inte var någon direkt slump att den hamna just på din tallrik Linnéa. Jag tror det var ditt kall att rädda denna larv! Du som räddar kompisar genom att visa den underbara trilogin "Härskarringen" borde väl inte en larv sätta stor press? Jag hoppas att du rädda den! För den trivdes säkert inte inne i det där köket me dom där som inte gav dig en ny och gratis lunch! =)

2007-12-18 @ 09:54:18
URL: http://joshen.bloggagratis.se/
Postat av: Carolina

fan va larvigt av han å hålla på å larva sig i din sallad tycker jag:)

2007-12-21 @ 20:07:15
Postat av: Jonatan Wålegård

Inte så konstigt att du hitta en larv...

...i den där lunchen?

:)

2007-12-26 @ 22:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0