Halleluljah moment

När man, som jag, jobbar i Globen kan det tänkas att man får en hel massa förmåner. Att man får VIP biljetter, backstage-pass och får gå gratis på massa konserter. Men så är det inte. Inte ens en personalparkering finns att tillgå. Nej, om man vill ha några förmåner får man helt enkelt skaffa sig det på egen hand. Detta har jag faktiskt lyckats göra fler än en gång nu, jag tänker dock inte riktigt gå in på hur eller vad. Men så i lördags hade jag en såndär riktigt bra dag på jobbet där jag faktiskt fick en hel massa förmåner. Inte av chefen, som egentligen ska vara den som ger förmåner, utan av andra som också arbetade på Globen denna dag. För det första lyckades jag få två neonlysrör helt gratis. Ni vet sådana som börjar lysa när man bryter dem på mitten. Sedan lyckades jag byta till mig en Dustin Home mössa och en Idol-dvd mot ett glas Coola. Och sedan, hör och häpna, två Latjjo Lajban t-shirtar mot en äppelmer! När jag trodde att denna dag inte kunde bli bättre så hände det. Det som jag har väntat på hela hösten. Jag fick träffa Christoffer Hiding! Christoffer, eller Idol-Chris som vissa väljer att kalla honom, är enligt mig den snyggaste och coolaste människa som har gått på denna jord. Det var alltså en mycket stor upplevelse för mig. Ungefär såhär gick det till : Alla "idoler" var på plats i Globen för att sjunga och för att signera skivor. Jag hade under fdagen råkat bli ganska tajt med killen som höll i själva singneringen. När det väl var dags för idolerna att komma var det världens kö och jag hade ingen skiva att få signerad. Jag frågade då min nya vän om inte han kunde fixa så att jag kunde få en signatur på armen istället. Självklart kunde jag få det, jag som hade varit så snäll mot honom. Jag fick dessutom gå bakom inhängnaden så att jag slapp stå i kö. Jag sa till Chris att han var grym, jag fick ett tack, en atograf på armen, en kram, ett smile och ett "Ha det bra". Och jag dog.

image13

Nej, jag ska aldrig mer duscha!

Kommentarer
Postat av: Lina

Rätt ful autograf ändå... :P

2007-12-11 @ 12:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0