Hau`oli Lâ Hânau

Det betyder Happy Birthday/Grattis pa Fodelsedagen pa Hawaiianska. Igar var det 20 ar sedan jag foddes, hur galet ar inte det?

Jag ar en sadan som tycker att alla sorters hogtider ar overskattade. Nyarsafton, valborg, midsommar, julafton och sa aven fodelsedagar. Det var kul nar man var liten och hade kalas och gjorde roliga grejer, men nu vill jag ju inte bli aldre, sa det ar liskom inget jag egentligen vill fira. However, fodelsedagar ar en dag nar det ar meningen att allt ska kretsa runt en sjalv, och om det gor det sa ar ju det valdigt trevligt. Presenterna gor ju ocksa dagen lite battre an alla andra dagar, men forutom det sa ar det trots allt en helt vanlig dag.

Igar var just precis, en vanlig dag pa Hawaii, vilket i och for sig ar mycket trevligare an alla andra vanliga (fodelse)dagar nagon annastans i varlden, till exempel i Sverige. Jag blev vackt av Lina kl 05.00 med sang, frukost pa sangen och presenter (Okej, inte allt for vanligt, inte ens pa Hawaii). Nagra minuter senare ringde mina paron och lillebror for att fa vara "med" nar jag oppnade mina paket. Vi hann inte prata sa varst lange for jag och Lina har ju jogging kl 06.00 varje morgon. Efter jogging at vi frukost i cafeterian och sedan dansade vi lite hula hula. Vi chillade lite i biblioteket, at lunch i caffan och sedan bar det av till Sunset Beach. Om man nu ska "fira" sin fodelsedag sa finns det val inget battre plats att gora det pa an pa stranden? Vadret var underbart och vi fick bada fina brannor. Vi akte hem, duschade, bytte om och tog en svag forbi cafeterian, igen, innan vi akte till Haleiwa for att ata lite god thai mat. Det var trevligt och flummigt och extra trevligt eftersom hela stallet var fyllt med snygga killar i snygga klader. Kvallen avslutades vid Laie shopping center med nagra kakor fran Subway.

Sammanfattat: Fodelsedagar ar inte sa varst speciella, men att fylla ar pa Hawaii ar nog anda lite speciellt. Jag hade annu en fett najs dag i paradiset. Tack Lina for all frukt och uppmarksamhet! Tack mamma (och pappa?) for min Christer Sjogren skiva. Tack alla ni dar hemma som kom ihag mig och skams pa er som inte gjorde det.

Love


Kommentarer
Postat av: Pappa

Om 6 månader får JAG också möjlighet att fira år på Hawaii - på golfbanan eller dykande under ytan. Blir nog den bästa födelsedan på 100 år....
Det hade aldrig skett om inte NI hade åkt dit! Sjukt bra!

2008-05-17 @ 01:41:48
Postat av: Tine, Thezzan

Ett jätte stort GRATTIS i efterskott.

Haré gött

Kram från Tine och Thezzan

2008-05-17 @ 13:07:10
Postat av: Hanna

Grattis Linnea på födelsedagen, och namnsdagen och nationaldagen :D

/Wallberg

2008-05-17 @ 14:13:07
Postat av: Carolina

Föärlåtförlåtförlåt att jag missade den stora dagen... jag visste ju att du fyllde men hade tankarna på annat håll:(

Jättemycket grattis iallafall hoppas du får ett underbart år som 20 åring... även fast du inte längtat som jag och alla andra alkolister;) med tanke på systemet:)

miss you like crazy... nu ska jag till tvålen du skulle vart med och shakat AASS;)

2008-05-17 @ 20:19:03
URL: http://carolinalenngren.blogg,.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0