She got her own car

På söndagen var det dags för mig att hämta min nya bil. Jag har visat lite bilder på den tidigare och nu när allt är 100 % klart så kan jag berätta lite mer. Grejen är den här; Att ta hem bilar från USA är mycket dyrt eftersom man måste betala skatt och frakt och allt sånt där. Om man däremot har en bil här i ett år, samtidigt som man är "skriven" här, så räknas det som flyytgods när man åker hem och man behöver då inte betala någon som helst skatt. Därför har min pappa köpt en Mercedes ML 350 till mig som jag ska ha unde mitt år här. När jag sedan åker hem och tar med bilen så är den pappas. Den är alltså inte min, bara det att jag får ha den här under ett år, vilket är tillräckligt bra för mig :D Pappas kompis Johan har även gjort samma sak med Lina, så hon har en Crysler Town and Country van här borta i ett år. Vi har alltså varsin sprillans ny och fett snygg bil stående här utanför vår Hale. Haha, det är så skjukt så att det inte är sant! I söndags var vi alltså och hämtade min bil i Honolulu. Vi fick skjuts dit av Luke, som skulle till flygplatsen. Med oss i bilen hade vi även, Melissa, Tommy och Matt som skulle hålla oss sällskap och hjälpa mig att hitta vägen hem igen. När vi ändå var i stan passade vi på att käka middag på cheese cake factory. Det var läskigt att köra runt i en stor Jeep i Honolulu, men allt gick bra och vi kom hem säkert igen, 2 timmar försenad till jobbet, men det gjorde inget.

image200


image201
Lina, Tommy & Melissa

image202
Matt, Luke & Me


Kommentarer
Postat av: wadne

var den mobilen bra?:)

2008-03-22 @ 04:08:48
URL: http://wadne.blogg.se
Postat av: Malou

Härliga bilder :D Ni verkar ha det så sjukt roligt! Och vilken lyx att köra i en snygg bil! :D

2008-03-22 @ 10:37:40
Postat av: marcus

hej,
sitter å gör en ny hemsida,råkade komma in på din blogg.

ville bara tacka för reklamen som du gjort för hawaiiskjorta.se.
hitta du något kul på hawaii vi kan sälja till
tjejer få du gärma höra av dig!

Mahalo
marcus

2008-03-23 @ 17:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0