Dirty weekend

Och så förra helgen då som var helt underbar och skön:

Efter jobbet och dansträningen på fredagen var det dags för final i "BYU-H Got talent". Det var ganska tråkigt för det mesta, eftersom majoriteten av bidragen var rätt så halvkassa. Det var dock ett nummer som var riktigt bra och det var även de som kammade hem vinsten. Det var en grupp på fem snubbar från typ Samoa eller liknande ö som dansade värsta coola koreografin och var bara hur tuffa som helst. Efter tallangshowen gick alla som hade kollat dirr över till dansen som hölls i The Ballroom. Det var massa folk, bra musik och alltså en helt lyckad dans :D 

Lördagen var nog den mest lyckade dagen just för att vi inte hade några planer. Vi sov så länge som möjligt, till 10 i 10, och sprang över till frukosten precis innan den stängde. Det var en molning dag och alltså ingen bra dag att hänga på stranden, så vi bestämde oss istället för att baka kanelbullar. Vi gittade till Foodland, köpte allt man behöver och lite Cookie dough som vi åt rå. Det är det godaste! Sedan bakade vi och det tog för skjutton hela dagen. Köket var skabbigt, vi hade inga redskap och ugnen lukade stjärt, så bullarna blev väl inte lika bra som mammas, men det var kul i alla fall.
Sedan var det dags för mig att jobba 5 timmar som jag gör varannan lördagkväll, det var ganska soft så jag överlevde. På kvällen hade vi hört talas om att det skulle hållas nån fest i någn lada en bit bort. Det skulle tydligen vara en av terminens bästa fester så när våran skjuts dit gick på bio istället blev vi lite ledsna. Vi han dock bara vara ledsna och uppgivna i ca 5 min innan vi lyckades få lift av några andra randoms. Och ja, det var den coolaste festen någonsin! Den hölls mitt ute i ingenstans på en ranch bland hästar och kossor. Själva partyt var i nått litet neonruckelhus mitt på gården. Det spelades grym negerdunksmusik och alla var galna. Helt klart dirty, haha. I love it!

Nu har jag kör så jag får skiva om söndagens äventyr och lägga upp bilder någon annan gång.. Förhoppningsvis innan det hinner gå ännu en vecka...

Puss!

image193
BUY got talent

image194
Grymma dansare <3

image195

image196
Lina fick leka matberedare

image197
Jag gjorde en kanelbullesköldpadda av degen som blev över

image198
Fin va?

image199
Enda seda jag kom hit för snart 3 månader sedan har jag använt samma tandborste. Redan efter en och en halv månad började den falla sönder, små buntar av strån har fallit av då och då. I lördags kom jag äntligen ihåg at köpa en ny. Det blev en rosa såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0