The return of the King

                             image26

Någon gång under sista året på Tyresö Gymnasium kläckte Tine ur sig att hon aldrig hade sett Sagan om Ringen. Jag som älskar trilogin mer än mycket annat, tog stolt på mig uppgiften att se till så att stackars Tine skull får se detta mästervärk. En uppgift som visade sig vara betydligt svårare än vad jag från början trott. Men det var en uppgift som var menad för mig, och om inte jag skulle klara det, skulle ingen annan någonsin göra det. Vi såg Sagan om ringen, alltså endast första filmen, i somras. När det var ca 5 min kvar av filmen säger Tine "Men... Hur ska han nu hinna kasta ringen?" Haha, så sött! Igår, 5 månader senare, lyckades vi äntligen träffas igen för att se fortsättningen. Vi kände båda pressen att hinna se klart alla innan jag åker till Hawaii, så att Tine inte skulle glömma allt igen. Men vi hann! Vi såg Sagan om de två tornen, tog en mycket kort kisspaus, och sedan fortsatte vi dirr med Sagan om konungens återkomst. Jag kände mig lite som Frodo när vi var klara. Frodos uppgift var att slänga ringen, min var att låta Tine se Filmerna. Vi båda hade slutfört våra uppdrag. Mitt kanske var en aning lättare, men jag kände mig ändå både lättad och stolt när jag hade klarat det.

Kommentarer
Postat av: tiny

hahaha... det måste ju kännas bra att du kan åka till hawaii utan att ha unfinished buisiness kvar här hemma:P:P

2007-12-18 @ 18:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0