Kast med liten fisk

Jag och Lina funderar pa att kopa en bil. Jag som aldrig brytt mig om sant forut ar nu helt biltokig. Jag spanar pa alla bilar som aker forbi och alla som star pa parkeringen. Det finns namligen massor med bilar till salu har on campus. Folk som ska sluta skolan och sa saljer vidare sina. Och man kan liksom fa en bil for valdigt lite pengar! Vi har nog kollat pa alla som finns till salu har, de flesta ar inge vidare. Men idag sa hittade vi var drombil, Mr Alex!

image63

image64
Visst e han snygg? Vi har sett honom sta parlerad pa diverse stallen omkring dormsen och alskat just det att han heter Mr Alex! Men tidigare har han inte varit till salu. Ynka 2100 $ ska de nu ha for honom! Men de bilarna som vi egentligen faktiskt skulla ha rad med ar typ denna. Men ja, ni ser ju skillnaden...
image65

Vi har haft massa prov idag. EIL-test. Typ som nationella proven i engelska. Det var mycket lattare an vantat. Men anda inte sa latt sa att jag kommer fa bra poang. Efter lunchen skulle vi , till min stora fasa, aven ha matteprov! Pa engelska! Tanken var att de ska kunna placera en i ratt mattegrupp sedan. Jag ska ju inte ens lasa matte, men det var tydligen obligatoriskt. Det fanns olika nivaer pa testen som man sjalv fick valja mellan. Om man gjorde ett test och fick over 24, var man tvungen att hoppa upp ett steg for att se om man klarade nasta niva ocksa. Om man fick under 24 var man tvungen att hoppa ner ett steg och hoppas pa att klara en niva lattare. Jag valde den absolut lattaste nivan, med bara grundlaggande saker som, plus, minus, delat, ganger och lite brak typ. Max p var 35. Jag fick 17. Alltsa under 24, och eftersom det inte fanns nagot lagre steg sa behovde jag alltsa inte gora mer. Haha! Bade skont och pinsamt! Det mest pinsama var dock att Lina, som har fatt VG i matte D, bara fick 5 p mer an mig och inte heller klarade det till nasta niva. :D

Nu ska jag och Lina visa folket har omkring hur man dansar pa riktigt! (Hanna, synd att inte du var har, det ar jattelatt att aga! <3)

Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

Ni kanske kan se bilen som en investering? Ni köper den nu men säljer sedan så ni kanske inte förlorar så mycket på den? Skulle nog vara jättenoga innan jag köpte bil av nogon, alla regler och kostnader etc. Kanske Justin kan hjälpa?

2008-01-05 @ 17:18:39
Postat av: Pappa

Är inte skylten personlig så den inte heter Mr Alex om ni köper den? Vet inte om jag ser fel men det ser ut som det finns bclor på den både på dörren och bak på höger sidan, eller är det något annat?

2008-01-05 @ 17:32:23
Postat av: Hanna

=D åå jag önskar jag var där och ägde med dig..
tänker på dig! puss
http://www.youtube.com/watch?v=PL-uL2M3xvM

2008-01-07 @ 10:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0