Holy crab!

Uppdate: En dag forsenat inlagg, strul med bloggen igen. Sjalvklart ar det inte basketmatch pa en sondag!

Ooookeeeej. Efter att ha danstranat i 3 timmar och spelat tennis med Ryan i 1 var vi pavag till Foodland for att kopa chocolate chip cookies. Vi var trotta men framforallt uppgivna, eftersom vi inte hade nagra planer for resten av kvallen. Campus var i stort satt ode och eftersom det var just fredag kandes det extra jobbigt, och nastan tragiskt, att vi skulle ga och kopa kakor for att sedan ga och lagga oss. Men, vid "The little circle" stotte vi pa tre skona grabbar som, innan vi ens hann saga "Wazup", fragade om vi ville folja med och campa. Campa? Talta? Nej, bonnfire, marshmallows och sova under bar himmel pa stranden. Vi hade ju verkligen ingen bra ursakt att inte folja med sa vi tackade jag till erbjudanadet. Och ja, vad ska jag saga. Det var nagot av det rolgaste, mysigaste och tuffaste jag gjort i hela mitt liv! Vi trangde in oss i en av bilarna och korde ca 5 min bort till nan strand. Precis nar vi kom ner till stranden borjade det dock osregna! Noo! Vi sprang tillbaks till bilarna och korde mer norr ut, bort fran regnet, till en annan strand. Jobbigt tanke jag, bilen var trang och varm och jag var blot. Vi akte tio minuter at andra hallet och gjorde dar ett nytt forsok. Nar vi klev ur bilen fragade en av snubbarna "Har ni sett tv-serien Lost?" Jaa..? "Det ar pa den har stranden de spelar in det". Vaa?! Haha! Latt vart att aka 10 min extra for att fa chilla pa samma strand som de i Lost! Jag tycker i och for sig att Lost ar en vardelos serie men nar han visade var det kraschade med planet i forsta episoden och var de gjorde det och det, sa tyckte aven jag att det var fett coolt! Det var tydligen aven pa detta stalle delar av Jurassic park ar inspelad. Tufft! Stranden var hur fin som helst och det var helt upplyst av manen. Jag satt bara dar vi elden och njot garnet. Plottsligt var det nagon som foreslog krabbjakt langs stranden och jag banga inte. Vi brukar fiska krabbor i Norge men inte sanna som bor pa land och inte med bara handerna. Inte heller brukar vi steka dem over oppen eld och ata dem! En helt klart ny upplevelse for mig, aven da jag saklart inte smakade pa de stackars krabborna. Ca kl 1 var det laggdgas. Det var ju inte direkt sa att jag och Lina hade med oss nagot att sova pa. Det loste sig dock, da alla som var dar (ca 15 pers) la sina presseningar tillsammans och tryckte ihop sig sked. Jag fick lana en sovsack som nagon hade till overs och jag fick aven dela kudde med killen brevid. Trots detta sa tror jag inte att jag sov en enda sekund pa hela natten. Det var ljust, mycket ljud, trangt men framfor allt hart i sanden. Framat 6 pa morgonen vacktes alla som sov av lite mer osregn. Vi hoppade ur sovsackarna, packade ihop grejerna och sprang mot bilarna igen. Jag tyckte det var mest skont eftersom jag var ganska trott pa att ligga dar i sanden. Men ja precis, vi skulle kopa kakor men sov istallet under stjarnorna pa Lost-stranden. Jag ar sa lycklig!

Nar vi kom tillbaks till rummet sov vi tva timmar. Sedan pratade jag med familjen via Skype, vilket var roligt. Sen at vi frukost, gick till stranden och spelade strand-pingis hela dagen. Nu har vi atit middag, stadat och nu ska vi pa basketmatch. Igen. Borjar redan bli lite mycket basket har alltsa.

image101
Lina i Lostskogen. Det ar har planet kraschar i forsta avsnittet!

image102
Sovdags! Ledet fortsatter langre till hoger... :D

Kommentarer
Postat av: Emelina

Ni är ju helt galna! Det verkar ju hur kul som helst , men ni hänger väl
inte med alla okända människor ni möter och delar kuddar med på en strand...för då måste jag ju bli lite orolig. Sköt om er!

2008-01-21 @ 12:12:50
Postat av: Ida

Vad underbart du verkar ha det Linnea! Jag vill också!

2008-01-22 @ 21:10:40
URL: http://idaaahooo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0