Happy new year!

Jag behovde inte ens lata hela dagen ga for att fa veta att detta skulle bli min basta nyarsafton ever. Jag gillar inte nyarsaftnar och inte "hogtider" i allmenhet heller sa vetskapen om att jag skulle befinna mig pa Hawaii denna afton gjorde mig saker. Det borjade inte sa bra nar jag kl 05.00 blev vackt av nagon dampunge som skrek "happy new year", skrattade och spelade jason Mraz's "I'm yours" da och i tre timmar framat. Och jag ar helt serios, jag lovar! thank God for oronproppar. Vi vaknade en andra gang ngr timmar senare och bestamde oss for att ata frukost idag. Vi knatade ivag till Foodland och kopte lite frukt och yougurt som vi sedan satt och at pa busshallsplatsen. Pa vag tillbaks hittade vi en stig ner till Tempel Beach och det visade sig vara en riktigt fin liten strand. Vi chillade galet dar ett tag innan vi fortsatte hemat. For de som vill veta ligger stranden ca 5 min fran skolan :). Vi hann inte mer an att komma innanfor dorren innan Lupe ringde for att fraga om vi ville folja med till stranden. Hon och 3 stora, morka, tatuerade man kom och plockade upp oss. Lina och jag kande oss som i en film nar vi satt dar i bilen och lyssnade pa neger-dunk. Men don't worry Mamma, de var valdigt snalla. Det var till och med sa snalla att de stannade langs vagen sa att vi fick smaka farska cocosnotter och annanas. Vagorna pa Sunset Beach var helt crazy! Vi holl pa att drunkna flera ganger och vi borjade starkt overvaga det dar med att lara oss surfa. Men kul var det. Och varmt.

Kvallen blev ju tyvarr inte lika lyckad, utan snare ganska jattejobbig. Det var en dans pa skolan som vi gick till. Bra musik, stort dansgolv men ganska lite folk. Vi dansade och hade kul dar i ca 30 min innan tva, igen, helt ramdom snubbar fragade om vi ville hanga med till Waikiki. Waikiki ar den mest kanda delen av Oahu och tydligen helt crazy pa nyarsafton. Vid tolvslaget ar det till Waikikis strand man ska ga om man vill se fyverkerier. Vi ar inga fan av fyverkerier (vad ar det ens med dem?) men vi alskar carzy, sa ja, vi hangde med. Vi forsakrade oss om att de kunde vagen innan vi akte, det tar namligen en timme att kora dit sa det blir sa jobbigt om man kor fel da....  Det jobbiga med kvallen var att det under bilresan visade sig att de (eller snarare den ena) var helt retarded, att de inte kunde vagen, att vi inte skulle hinna se nagra fyverkerier, att de hade jattedalig musiksmak och att de alltid korde med fonstrerna oppna sa att det blev jattekallt i hela bilen. Det var ocksa ganska jobbigt att de, nar vi en timme efter fyrverkerierna kom fram, ville ga en romatiskt promenad pa stranden. Denna nyarsafton var alltsa totalt misslyckad och full av lack, men anda, min latt basta nyarsafton ever.

image49
Tempel Beach

image50

image51
Cocos!

image52
Vagorna gungar/jagar mig

image53

image54

image55
Jag och randal-snubbarna

image57
Waikiki

image58
Pa vag hem. Lina ar inte nojd!

Kommentarer
Postat av: Annsingen

ha en underbar onsdag!

2008-01-02 @ 07:47:13
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0