Banana pancakes

Det var ett tag sedan jag bloggade nu. Det är ju inte så att det inte har hänt något kul sedan sist, det är kul for det mesta här. Det är bara det att jag inte orkar skriva om allt. ;)

I fredags var det dans på skolan igen. Denna gången i Aloha Center, vilket jag tycker var ett dåligt lokal val. Jag var helt taggad på att dansa eftersom det var sa in i norden kul förra gången. Men, jag blev såklart besviken. Det var dålig musik och därför inte alls lika kul. Vi träffade lite nytt folk i alla fall och det är ju alltid roligt. Jag pratade även en hel del med min golflärare, Brandon, vilket kändes bra eftersom jag knappt viste vad han hette innan.

Igår (lördag) hade vi bestämt med Robbie och Mike att vi skulle ut på äventyr. Vi ville åka någonstans, bort från hålan/gettot där vi bor. Tyvärr blev det inte så eftersom vi inte såg till Robbie på hela dagen och inte mötte upp Mike förrän kl 2. Vi och Mike åkte till en strand här i Laie, men som vi inte hade vart på tidigare. Utan for den stranden ligger en ö som kallas "Goat Island". Man kan antingen simma dit eller gå på en slags stig av koraller som går hela vägen (man har vatten upp till midjan). Om man väljer att gå så rekommenderas det att man bär skor. Vi valde att gå dit utan skor och hjälp, det var verkligen ett äventyr! För det första gjorde det hur ont som helst att gå på korallerna och jag skar upp mina fötter för varje steg jag tog. För det andra var det väldigt ojämnt så vartannat steg trampade jag ner i nått hål och ramlade. För det tredje så möts vågorna precis där man går, de kommer från bägge sidor mot en så att man blir mos i mellan. Och för det fjärde var det en väldigt stormig och blåsig dag vilket gjorde allt ännu svårare. Men det var otroligt roligt och när vi kom fram gick vi runt och utforskade nästan hela ön. Ena sidan såg ut som Mordor och andra sidan som Expedition Robinsson. Vi spelade lite Beach boll och samlade snäckor och sedan var det dags att gå tillbaks igen. Äventyret slutade med att jag hade ca 10 sår på varje fot, var av ett på varje fot blödde och gör fortfarande ont. Men som sagt, det var mycket roligt.

Måste ju även berätta att vi under förmiddagen möblerade om i vårat skabbiga rum. Det var hur jobbigt som helst då möblerna väger flera 100 kg var, minst! Vi hade jätteproblem med att flytta min säng åt just det håll jag ville ha den. Men tillslut så fick vi alla saker dit vi ville och rummet fick mycket mer rymd, jättefin blev det. Inbyggt i sängen finns det två lådor och det var när jag skulle hämta något i den ena lådan som jag upptäckte att de lådorna stod in mot väggen! Vi hade vänt sängen åt fel hål! Jag dog. Vi har inte orkat flytta om sängen än, men vi måste ju göra det någon gång.

På kvällen hängde vi med Robbie eftersom vi inte hade sett honom på hela dagen. Han körde oss stolt i sin nya bil till Foodland där Lina köpte Hairspray. Sen hyrde vi film och eftersom det inte fans någe bra ställe att kolla på så hamnade vi till slut i baksätet på hans bil. Jag vet hur det låter, men ni kan vara lugna. Haha. Det var faktiskt väldigt smart av vem det nu var av oss som kom med den idén. Vi såg "Meet the Robbinssons", en av de senaste Disneyfilmerna. Om ni inte har sett den så gör det bums! Det var den roligaste filmen ever! Så klockren, jag skrattade seriöst genom heeela filmen.

I morse blev vi bjudna hem till några av de tjejer som vi typ känner på pannkaksfrukost. Banana pancakes, blueberry pancakes, chocolate chip pancakes, you name it, they had it all! Riktigt gott och trevligt var det. Sedan har vi varit i kyrkan, ätit middag och nu ska jag göra klart mina läxor tills i morgon. Idag har vi varit här i en freaking månad! Tiden har gått sjukt fort men jag är ända ganska lugn, det är ju faktiskt 11 månader kvar. :D


Kommentarer
Postat av: tine

åhh nea.. pannkakaor.. var du glad då:P??

2008-01-29 @ 14:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0